Thursday, December 31, 2009

Cuti-Cuti Ke Cameron Highland - Part 4 n final..

masa ni lepas dr taman agro al-mashoor..kami terus balik..b4 tu nak singgah dulu dkt tmpt org jual sayur..x silap dkt kea farm..orang mmg sangat2 ramaila..nak cari parking pn susah sgt..
masa tu pn dh pkul 4 lebih dah..keta still lagi banyak..dr arah nak turun n dari arah yg nak naik ke cameron..jem jgn cakapla..

b4 kami turun..keta pakteh aku dh wat hal..hehheeh.tiba2 berasap..itu pn x perasan lagi..aku yg follow kat blakang dh pn bau..risau jgk..cepat2 tutup aircond n buka tingkap..maunya keta aku..mampos la..nasibla..aku dh diingatkan dengan kak ina..b4 nk ke cameron baik check keta n isi minyak penuh2..risau jgk kan..sbb kak ina ckp banyak keta yg tersadai kat tepi jln..fuh.,takut kan..jalan dh la bukit bukau..sapa nek keta auto okla..keta aku manual...hauhaahahauahu..tp alhamdulillah suma selamat..

so kami berenti tepi jln..sementara nk tggu enjin keta sejuk..nasib xda apa..cuma "clush" ja berasap..mujurla area pasar mlm..sempatla pi pasar mlm tu..wlpun x mlm lagi..suma gerai dh buka..bila dh ok..kami terus ke kea farm..mula ingat nak balik terus..dh malas nak menyinggah..last tgk keta dh ok..n singgah jgk dkt kea farm tu..

see..keta masih banyak kan..jln sgtla jem..nak turun mahupn nak naik ke cameron..
dkt kea farm..banyak sayur2 yg dijual kat sini..

buah pn ada jgk..kalo beli jagung dkt sini..jagung tu dh boleh mkn mentah mcm tu ja..
mmg manis..jagung madu kot..

masa aku pi..bnyk sgt limau besar..xtau la kot tgh musim buah limau kot..

bunga of course la ada..n benih bunga..sebenarnya ada lg yg cntik..
tah cmna aku amik pic ni..hehehe..teringin nak beli..pk2 balik nnti layu cm tu ja..

b4 balik smpat lagi beli makan..nnti leh mkn dlm keta..stimboat..

ini ja yg tinggal..dh x bnyk pn..

pakat tgh tggu turn..x silap..abis geng aku beli..lega pakcik tu..hehehe

kat situ pn femes jgk brokoli goreng..ala cm cendawan goreng tepung tu..mcm2 sayur la..brokoli,asparagus..mcm2la..bnyk yg dijual..dengan goreng tepung..makan panas2...wow..mmg sedap..sedar x sedar..dah abih..x cukup wei !!!hehehhe..

lebih kurang pkul 6 kami pn terus btolak balik ke penang..bnyk jgkla keta yg nak balik..alhamdulillah suma selamat sampai..keta pn ok..hehehehe..berjaya jgk aku menjejakkan kaki di cameron highland..wlpn umur aku baru ya..hehhehe..26thn...yepiiiiiiiii..hahahaha..bunyi cm pelik ja..padahal org len dh sampai berkali2 drp aku...hahahahah..nk wat cmnakan..padahal yg jauh pd ni aku dh pi pn...hehehhehe..

insyaAllah..next time leh aku pi lagi..sbb dh tau jln..n kali ni kalo bleh xmau pi time cuti sekolah..xpn cuti umum ni..dh x sangggup meredah jln jem...heheheheh..

No comments:

Post a Comment