Thursday, December 24, 2009

JERUK PAK LATIF ENTERPRISE

ptg smlm aku ngan mak pi area cherok tok kun untuk pi beli jeruk..ectually selasa ptg aku,mak,abg n kak ipar dh pi ke situ untuk beli jeruk..b4 ni mak aku slalu beli kat area berapit..situ cina yg jual..tempat ni pn mak ngah aku yg tahu..pastu mak tam aku dr sg buloh plak try pi situ..n then mak aku plak..

so ptg tu pas aku balik keja..around 6 br kuar dr umah..dh la x penah pi..harap mak su aku ja bg plan..mula tu xjmpa jgk..last cari punya cari dpt jgk..peniaga jeruk ni..org kampung..maksud aku..depa ni dpt tunjuk ajar dan bimbingan dpr jabatan pertanian dan peladang..so cm susah sket la nak cr..bkn kedai besar tepi jln..kn jln masuk kmpung..dlm jgkla..

masa sampai situ pn dh 6 lebih dh..tup2..tokei kedai xdak plak..yg tinggal hanya seorg tok..aku bgtau tok tu yg kami nak beli jeruk..tok tu ckp org xdak..suma ke kebun..apa lagi..kami pn terus balik la..tanya jgk tok tu..bila tokei balik..tok tu ckp cm lambat ja..sbb tokei br pi saja..

ptg smlm..pas balik keja..kira awal sket la..hrp2 kedai tu bukala..nasib kami baik..alhamdulillah..panggil kat umah tu..ada org kuar..hehehehe..tdk comfirm la kn pi lagi..ectually jeruk ni abg aku yg nak beli.abg aku nk bawa balik kelantan..nak bg sedara blah sana..so sapa yg nakke sana..nnti bleh tanya aku..heehehe..kasi promote sket..

banner dr jabatan pertanian n peladang

jeruk pak latif..tokei kedai

mai..mai..rasa dulu..

di antara jeruk yg dijual

pn sama..jeruk yg dijual..(sorry pic blur sket)

tp jeruk kat sini sket la..berbanding b4 ni aku beli kat cina..kat cina tu lagi bnyk la..hehehhehe..

4 comments:

  1. Owhhh ang wat jeruk ngan pak latif laa.. hah sat g aku nak rasa kat pantry heheeee

    ReplyDelete
  2. hahahahaha..pak latif xdak..anak dia ja..heheheh.rasa la..beli pn buah kelubi n ambra ja..

    ReplyDelete
  3. Jeruk. Nanti boleh pi try cari ni.

    Kat ceruk tok kun ja....

    ReplyDelete