Monday, December 28, 2009

Cuti-Cuti Ke Cameron Highland - Part 1

hari jumaat lepas..seperti yg dirancang pg tu dlm pukul 10 lebih kami btolak ke cameroon highland..suma 3 keta..seperti yg dijangka jalan adalah sgt2 jem..biasala time cuti sekolah kan..
kuar tol simpang pulai..pakteh aku decide nk sembahyang jumaat dulu..pastu baru naik ke cameroon..so yg pompuan tggu dlm keta ja..lebih kurang 2 lebih..kami terus ke cameroon higland..sampai dlm 4.30 ptg..check in n tdo..sbb keletihan sgt2..

masa ni otw ke cameroon..xsilap dkt tol jelapang..jalan jem menuju ke utara..

jln nak keluar ke tol simpang pulai..keta pn banyak jgk..

jln menuju ke cameroon highland..pn jem jgk..suma nak naik ke atas..

tudor home inn dkt brincang..tmpt penginapan kami..

family aku bilik 105

mlm dlm pukul 8.00 lebih kami keluar jln2 ke pasar mln brincang..org mmg ramai sgt2..ikutkan nak naik keta..sbb kesian plak dkt tok aku..last pk balik..masing2 jalan kaki ja..sbb kalo naik keta nnti susah nak parking keta n jln jem..tp kesian plak dekat tok aku..ya la..jln kan berbukit..naik n turun bukit..

t-shirt yg dijual di pasar mlm

strawberi coklat..cm best ja..

mkn mlm dekat nasi kandar al-ghazali (kalo xsilap la..)hehehe..tp bkn nasi kandar pn..org melayu kita ja..

sementara tggu order datang..masing2 pakat mkn makanan yg dibeli di pasar mlm td..

mula2 plan nak cuti 3 hari 2 mlm dkt situ..aku pn ok la..last minit mak cik aku kensel balik..cuma tido situ 1 mlm ja..mula pk banyak hari pn buat apa..sbb konon xdak apala..last dh jalan jem sgt2..nk bgerak pn susah..pk balik cm rugi ja pi kensel 1 mlm lagi..kalo tahu mcm ni..xyah kensel kan..hehheheh..bnygkan 1 hari tu jln sana sini..

2 comments:

  1. Wah laju ang noo.. x nak aku kutuk ang la tu. Wey cita basi aku minggu dpn naa hahaha. habaq siap2

    ReplyDelete
  2. lambat2..xpa..abih kuat pn kami perli ja..under...huahahahauaahauah...sendiri mau ingat lo

    ReplyDelete