Tuesday, December 29, 2009

Cuti-Cuti Ke Cameron Highland - Part 2

kesokkan hari plak pagi tu kuar sarapan dulu..aku tgk situ cm ramai lg orang cina daripada orang melayu..india mmg susah nak tgk..banyak pelancong la..kira orang tempatan situ mmg payah nak jumpa..peniaga pn ramai cina n melayu saja..sampai kedai mkn pn cm susah jgk..maybe kami yg x jumpa kot..sbb tgk banyak kedai cina ja..last pakcik aku tanya org situ..n org tu bgtau ada la food court melayu dkt belakang brincang central market..so pg tu kami suma sarapan di situ..

mana kasut aku ha???hehehehehe

time ni nak mkn pagi..pn jalan kaki..kesian tok aku..jalan dh la naik n turun bukit..kak aku tlg pimpim tgn tok..kira gilir2 ngan aku la..heheheeh..penat jgk la..kesian tok..

yg ni plak..brincang central market..

pic ni aku amik sambil drive keta..masa ni jln bukit otw ke kilang "boh"

aku pn first time sampai situ..cuma follow keta pakteh aku ja..jalan bukit bukau ok..n sempit sgt2..ada setengah muat 1 keta ja..dh la jauh..nun atas puncak..last dah sampai atas..tgk bnyk jgk keta..n nak parking pn susah..turunkan org dulu..pastu misi mencari parking plak..pusing 1 kilang..dh la sempit..kak aku n sepupu lain sempat lagi posing..aku ja..huahahahaahau..hampeh betoi x tggu aku..

ni dkt cafe..atas bukit jgk..kira kat sini suma org minum teh panas2 sambil tgk pemandangan bukit teh..aku n sepupu abang ngah n athirah
dalam cafe tu ada jgk pic n cerita sejarah kilang boh tu dibina..

pn sejarah zaman dulu..tgk zaman dulu guna gajah..

pic yg belakang orang ramai tu adalah kilang boh..masa ni kilang tutup..sbb cuti..so xleh la tgk cmna proses daun teh..

orang ramai tgh beratur nk beli air teh..ramaikan org...ada yg beli dengan cawan n kalo kira 1 set..1 teko n 6 cawan..

mak cik aku beli kek..lupa plak nk snap air teh..masa ni hujan lebat sgt..so sementara tggu hujan berenti..makan dulu..

ingat nak jgkla posing dekat celah2 daun teh n bukit tu..sekali amik..hujan la plak..huahhahhauahau...hampeh betoila..punah harapan terus..hujan selebat2nya..n sejuk sgt masa tu..nama pn atas puncak kan..hehheheh..

3 comments:

  1. oitt.. kasut baru ka hahahaha. Dah lama idam tu

    ReplyDelete
  2. hehheheeh..idam yg lain..beli yg lain maa...kira hajat tercapai gak la..hahahhha

    ReplyDelete
  3. Salam......nk info sikit......cuti cuti ch. U tgl di Tudor home inn .......ok x? Betui ke kat bawah hotel tu ada kedai mkn china?

    ReplyDelete