Monday, January 4, 2010

HoReY..yEpIiii.....!!!

jam 10 pagi hari khamis lepas..31/12/2009..kak aku call dr umah..bgtau mlm tu aku kn blanja mkn..hairan jgk aku kan..last kak aku bgtau aku dpt TUNTUTAN REBAT TUNAI KENDERAAN..msti suma org tkejut kan..n bnda ni biasa ja..

meh aku cita..kalo ikutkan aku patut dapat rebat ni masa aku renew roadtax keta aku..hujung bln 3..means dh 9 bln br aku dpt la bnda ni..akhirnya alhmdulillah dpt jugak aku..sama cm suma org kan..kira adil la..suma dpt..aku pn dpt gak..

tapi elok la dh berkarung aku kutuk n marah org pejabat pos tu..hehehehhe...ingat lagi mula aku nk klim rebat ni..aku beratur kat pej pos pmtg pauh..dh la org ramai beratur..ok..aku tggu ja..ya la..sbb nak dpt duit kan..sapa yg xmau kan..sampai turn aku..bg borang org tu ckp eh..cik xbleh klim la..sbb dh lepas..setahu aku.last klim bln 4..n dia ingat aku dh klim b4 ni..haiya..kalo aku tau la..penat ja beratur panjg td kan..apalagi balik trus la..

siap pos pakai pos laju lagi..hehhehe..thanks ya pejabat pos..

sama ja cm org len dpt..hehehehe..

mula geram jgkla..kenapa aku xleh dpt..b4 aku blah..org kaunter suh aku isi borg tulis nama,alamat,ic aku..mula mmg la mengharap..pastu pk balik xpala..mybe dh bkn rezeki aku..aku bc kot situ la..ya la..sbb dh lama kan..dh berapa bln..

tp alhamdulilah..rezeki berpihak kepada aku..Syukur alhamdulilah..rupanya ada jgk rezeki aku..rezeki hujung tahun..cuma lambat ja drp suma org..heheheeh..so x sia2 la aku beratur panjg2..n isi borg tu..hihihihi..moral yg kita dpt..hehehhe..buat aku la n org yg mcm aku..hahahhaha

Pertama: Kita sering memaksakan kehendak kita kepada Allah sewaktu berdoa, padahal sebenarnya Allah lebih mengetahui apa yang kita perlukan dan apa yang terbaik untuk diri kita.

Kedua:. Sentiasalah berdoa dalam menjalani kehidupan seharian kita sebagai hambaNya yang lemah. Jangan sekali-kali berputus asa terhadap apa yang dipinta. Percayalah bahawa Tuhan akan mengabulkan doa kita sesuai dengan rancanganNya yang mungkin di luar jangkaan kita.

bisik-bisik: Allah Maha Mengetahui..

No comments:

Post a Comment