Tuesday, October 27, 2009

SeLaMaT.PeNgAnTiN.BaRu!!!

semalam 26 Oktober 2009 aku,mak,kak milah n dan pi kenduri umah mak ngah kat taman koskam kepala batas..abg aku keja mlm..so xda la..anak mak ngah yg sulong kak yuhanis kawin..mak ngah bgtau mak aku..akad nikah lepas isyakn pastu trus knduri..n panggilan sket ja..katanya mak ngah panggil dlm 200 orang ja..sedara n sepupu ja..

so kami gerak pkul 8 lebih dh...sbb kak aku yg lmbat.dia balik keja pn dh kat maghrib..pastu cepat2 trus ke umah mak ngah..ya la takut lmbat..tringin jgk nk tgk pengantin b4 akad nikah..mmg ramai jgk..aku tgk bknlah 200 org..tp cm lebih ja n 300 lebih..khemah plak 1 ja..n ramai jgk yg x sempat mkn..ya la..sbb org terlalu ramai..n khemah 1 ja..aku plak..ms mai trus ikut pi surau..pas balik around 9.30 aku still xdpt mkn lagi..sbb org ramai..plak tu org beratur nk amik mkn..itu br sepupu n sedara..x tmasuk lg ngan rombongan pengantin laki..aku tgk adala..dlm 40 org yg mai..so berdiri tpacakla..sembang2..

pastu nk p mkn..dgr lauk dh abih..n nasi pn br masak lain ja..aku ajak mak balik n trus mkn kat luar..yala..lapar.aku balik keja xmkn apa pn..nasib kami baik..pakcik aku br balik dr beli lauk tmbahan..n kebetulan plak nasi pn dh masak..br lah kami suma mkn..aku ingat family aku ja yg xmkn lagi..last tgk..suma sepupu n sedara xmkn jgk..family makcik, mak ndak,mak su..pas mkn trus balik..ms nk balik pn tgk still ada lg org yg mai..xtaula mak ngah aku panggill sampai kul brapa..sampai umah pn dh 11.30..ni ada sket pic yg kak aku amik..


hantaran dr pihak perempuan kpd lelaki

pengantin pd mlm tu..

aku tgk knduri smlm pn dh risau..moga2 nnti kenduri abg aku..suma bjalan dgn lancar..mudah2an..lgpn umah aku first time nk kenduri..paham2 la..kita kalo panggil org mkn kenduri, tp bila org mai xdpt mkn..komfirm org tu akan ingat sampai bila2..bg aku kalo bnda lain xpa lagi..even kalo xdpt mkn..yg ni mmg xleh nk ckpla..ya la..kita dh jemput org..tapi..sebaliknya..bayangkan kalo org jauh datang..fuh...kesian kan..mmgla kita sebagai tuan umah nk suma perfect n berjalan ngan lancar..tp suma ni apa yg kita rancang..hanya Allah ja yg tahu..

persoalan aku n smua mesti tanya kan..
1) knapa mak ngah aku wat knduri mlm
2) n knapa wat hari keja

so sama2la..kita pk...heehehehe..aku pn xtau..wlpn mak ngah aku sndiri..biarla menjadi rahsia di antara mak ngah aku n family dia..aku pn xtau nk kata pa...

bisik-bisik: selamat pengantin baru semoga kekal hingga akhir hayat

No comments:

Post a Comment