Thursday, October 8, 2009

CeLeBrAtE bEsDaY mAk..MaKaN-mAkAn TiMe !!!

mula-mula ingat nak take away ja pizza ka kfc ka..atau apa2..ya la..abg n kak aku abih keja kul 7 n sampai umah around kul 7.30 gakla..n pk mesti masing2 letihnya..aku pn dh wat plan ngan kak milah nk mkn kat umah ja..pastu aku balik umah tanya mak masak pa..mak bgtau mlm ni kn nk mkn kat luar..oo ya ka.ingtkan x jd dh..so aku msg bgtau kak aku..pastu kak aku plak bgtau abg aku..ya la..nnti x bgtau..kang dia kuar ngan kwn2 plak..pastu kebetulan anak maksu si athirah nk mai umah..sblm ni pn dia tdo umah sbb dia sek pasti kat sini..tp sejak dh cuti lama raya..apalagi liat la xmau tdo umah aku..nak suh mak dia antar hari2..ambik mengantar..tp smlm berjaya jgk mengayat dia..ckp ada kek n nk bawa dia p jln mkn2..

so adik aku p la amik dia pas maghrib..smntara nk tggu abg n kak milah balik keja..kak milah bg cadangan nak mkn kat area bgn ajam..mkn western food..kami gerak dr umah kul 8.30 dh..pastu singgah nona dulu sbb nk hantar bakul n kotak jam untuk gubahan..pastu trus ke kedai tu..kedai tu kak milah yg suggest sbb dia pnah mkn..so malas nk pk..kami pn setuju ja..

org ramai jgk..maybe smua dh biasa kan..sampai kami pilih meja..pastu trus dihidangkan ngan air sejuk..pastu baru la amik order..aku,mak n kak milah mkn chicken chop black pepper, athirah fish n chip..abg plak grill chicken black pepper n dan plak sizzling grill chicken chop pastu makanan tambahan nasi goreng nenek..peh...cm pelik ja kan..tp sedap sgt..i like..suma makanan kat sini sedap..bagi aku la..yg bestnya waiter dia mmg peramah..bila tanya nasi goreng nenek..dia pn ceritala apa yg ada dlm nasi tu...rupanya sejarahnya..mmg resipi nasi tu dr nenek..n skrg nenek tu dh arwah..so nasi tu kira makanan kami..kn round table la..mula dr mak,pastu aku,kak milah,dan n abg last skali..pakat rasa sket..paling kesian abg aku la..dh org last..dpt pn baki je lah..hahahahaha..nasib aku sebelah mak..n org ke 2...heheheheeheh..meh aku tnjk pic mkanan tu..hahhaha..


nasi goreng nenek rm 6.50

chicken chop black pepper rm 9.00


grill chicken chop black pepper rm 9.00


fish n chip rm 8.00


sizzling grill chicken rm 11.00

nmpk sedap kan..mmg sedap..heheheeh,,next time kita p lagi na...dh dpt makanan msing2 makan sampai x ingat pa..hahaah..dh lapar n tgk sedap plak,..apa lagi kan..mkn time la..


aku,mak n abg...masa ni kami tgh gelakkan si athirah tu..sbb tu pic gelak ja..yg mak plak muka serius ja..fokus kat mkn..hahhhaha..xpala mak..jnji mak kenyang kan..hehehhe..sedapkan mak..

dan,athirah n kak milah..muka hepi sbb perut dh kenyang..hahahaha

bg aku..aku puas hati dgn layanan kat kedai tu..makanan mmg sedap..n pesanan pn cepat jgk..xla lama sgt kami tunggu..n masa tgh mkn..waiter mai tanya smua dh dapat ka..kira okla..stgh tu wat xtau ja..silap2 lmbat lg la..

so mlm tu kira mak yg blanja kami...hahahaaha..tbalik plak..yg bestnya siap ada member kad lagi tuh..peh..nnti mai mkn lagi..dapat diskaun ya...hahahahaha..

pastu berebutla kad tu plak..aku nak..kak aku pn nak jgk..mcmla aku slalu pi makan situ kan...hahhaha..bleh mcm tu..buat perak jakun plak..kikikikiki...sbb selama kak aku pi mkn x pnah dpt pn..maybe kami mkn bnyk sgt kot..sbb tu dpt kad tu..hahahaha..

bisik-bisik: dh lama kami 1 family x makan2 cm ni..ya la.masing2 bz ngan keja..n time x sama..so smlm tgk mak...muka mak hepi ja..itu ja mak..yg mampu kami adik bradik buat untuk mak..semoga mak hepi selalu..

3 comments:

  1. waaaa....menarik dan tertarik gueh! hehehe...
    nnt nkp cr la kdai yg irah kata ni.. ngeee ;P

    ReplyDelete
  2. ok..nnti amy p try plak..nak tau reaksi amy plak..kan masing2 mulut..hehehe

    ReplyDelete
  3. aku dah gtahu kat umi pasai kedai nih. Nnti kami p cari hehe

    ReplyDelete