Wednesday, April 7, 2010

Pisang Molen 




ni dia nya banner kuih tu..(banner ka...heheh) blasah ja



ni lah kuihnya.."pisang molen"

Kuih pelik&unik ni aku jmpa dkt pasar mlm dkt desa damai..pasar mlm tu setiap hari isnin..first time pi tkejut jgkla..pasar mlm ni mmg panjang..ada bahagian melayu n cina..sbbnya kebanyakkan situ ramai penduduk cina..alkisahnya...aku, mak n kak milah nk cr buah delima dekat tok aku..suma pasar mlm kami redah..pn xjumpa jgk..n bkn musim dia skrg ni...last tgk kuih pelik ni..mak aku trus beli..nk try makan la..

meh aku cita...isi dlm kuih tu..ialah pisang..pisang apa aku pn xtau la..pastu dibalut dgn kulit..kulit tu cm kulit karipap la..mak aku kata..bancuhan tepung n air ja..mak aku agak2 la...kami pn smpt g tgk kak tu buat kuih tu..mula2 gelek tepung bg nipis..pastu letak pisang n balut ja..n then trus goreng..rs sedap kalo mkn panas2..lagi ranggup sbb ada kulit (dr tepung tu)cm kulit karipapla..dlm mstila rs pisang kan..sbb dh letak pisang..aku smpt tanya kak tu..n kak tu bgtau ni makanan org indonesia..n of course lah kak tu pn..dr indon...heehe..lupa plak nk tnya awat nama "pisang molen"...hehehe..nnti lebih2 kata aku intervew plak kan..

b4 ni yg penah aku pi lain2 pasar mlm pn aku x pnah lagi la nmpk "pisang molen" ni..mybe kat situ ja kot..n mana tau pasni dh banyak org jual kan..heheh..so bg sapa2 yg nak cuba bolehla try pi cari kat sana..

No comments:

Post a Comment