Friday, March 19, 2010

Kak Milah Xcident !!!

see org sakit..smpat lagi tu tgk hp..hhehehe..report kat abg lah tu..

bnda jadi hari jumaat lepas..br skrg aku nk wat n3..alkisahnya kak milah nak lintas jln depan umah...nk pi kedai topup..last moto langgar dia..jatuh tergolek jgkla..pastu aku bw kak milah pi klinik sbb tgk tangan hingga siku dia bengkak&lebam..tgk teruk jgkla..mula aku bw pi klinik farhana kat pmtg pauh..tgk dr luar punyala ramai org..ingat nak bw ke hospital sbrg jaya trus..dia plak xmau..pastu try pi klinik ikhsan kat perda..nasibla xramai org..

last dr suruh pi jgk hospital sbb dia kata tgn kak aku maybe 80% patah..mau xmau kn pi jgkla dkt hospital..ms tu dh pkul 9.30..so trus ja msk bilik 2 kecemasan..dr balut tgn kak aku dulu..b4 nk kn check btul2..tggu punya tggu..dr suh scan..sbb nak tau patah ka x..ms tu pn dh pkul 11.00 mlm..pas scan tggu g..last dr panggil check..dr suh pi scan lagi sekali...konon xnmpak patah ka retak ka apa ka..pi lagi..n ms tu pkul 12.00 tgh mlm..pas scan dr suh msk..pastu dr nasihatkan kn simen jgk..sbb takut teruk..so kn plak tggu dr on call pegawai tu katanya dr sg petani..hampir 2 jam jgkla kami tggu kat situ..

sambil2 tgk mcm2 gelagat n kes kecemasan..ada yg kn samun la..jatuh bilik air la, kn batang mop la..mcm2 la..darah pn menintik2..tgk pn takut jgkla..tangan,kaki,muka,dahi...mcm2 la..last ikut pegawai tu pi bilik simen..aku pn heran apa motif yg dr ckp td on call kan..tggu dr sg petani..sbbnya nk msk bilik simen tu..kami ni tggu dekat setengah jam jgk..sbb staf dlm bilik tu SEDAP ja buat taik mata..yg bestnya pegawai yg bw kami ke bilik tu punyala kuat ketuk pintu..pn x jaga jgk..yg aku hairan yg on call td tu pgawai yg bw kami tunjuk bilik simen ka..xkn plak staf yg sedap dok tido dlm bilik tu kan...tahla..aku pn xpaham..

tggu punya tggu..last buka jgk..mmg elokla..tgh gosok mata..mmg sahla tgh tido..bila aku msk bilik tu ..patutla tak dengar org ketuk pintu..tido sambil menikmati rancangan tv..aku pn paham jgk..mmgla tgh2 pagi cmni xda org kan..tp agak2la..pastu ckp pn boleh tahan jgkla..ye lah..kami kn dh kacau dia tido..geram mmg geram tp sabar jelah..last suma selesai hampir pkul 2.30..pastu trus blk umah..esok pg aku nk kn keja ekspo selangkah ke uitm dkt alma..esok pg tu apalagi ngantuk jgk...keja 8.30-4.30ptg..ahad plak pas subuh nak kn drive ke kl ada knduri...fuh...letih2...tuhan saja yg tahu kan..

nnti ada masa aku wat plak n2 knduri kat kl..kak milah mmg x ikutla..sok umah ja..tgn dia alhmdulillah skrg dh ok..simen pn dh buka..nasib x patah ka retak..cuma tulang pergelangan tu renggang sket ja..sekian saja karangan dr aku..heheheh..aku kalo dh becerita cmnila..xdak berenti dah,..heheh..selamat membaca ya...

bisik-bisik: br bln lepas kak milah tergelincir jatuh bilik air..yg tu kaki kanan dia..nasib xda apa..tp bengkok jgkla..heehe...kak milah..kak milah...

No comments:

Post a Comment