Tuesday, November 17, 2009

semalam aku bizi sgt2..+ letih+geram+bosan+memenatkan..

semalam aku mmg la bizi sgt2..smlm plak berlangsungnya tatatertib stndt bg kes meniru masa exam..aku plak first time jaga budak2 ni..b4 tu aku dh siapkan dokumen,fail n list stdnt yg kn tatatertib ni..dlm surat mula pkul 8.30 pg..tp lambat sket sbb bos besar aku ada perasmian 1 majlis..

hampa nk tau dak..suma brp org stdnt yg kena..cuba teka..terlampau pandai sgtla suma jumlah adalah 41 orang..41 yaa..bkn 4 n bkn 1...!!!betapa hebatnya budak2 ni..agak2 pkul brapa nk abis kan..sbb sem2 lepas cm belas2 org ja..knpala sem ni tiba2 bdk2 ni hebat sgt..

yg hairan aku plak yg rs neves n takut drpd budak2 ni..cm aku plak yg wat salah kan..kan aku first time..padahal keja aku..tgk bdk2 tu..pastu panggil nama ikut list n kes..pastu bos aku suh aku breafing plak kat bdk2 ni..apa yg patut depa buat masa perbicaraan nnti..aku kalo bab2 ni mmg aku serender la..bdk2 ni plak tlebih bijak n menjawab ja..x sedar dh la wat silap..berlagak lagi..ni yg aku geram sgt..aku cpt gemuruh n la2 tu jgk peluh ni cepat ja cm air hujan turun..n smlm plak air cond 1 uitm xdak..depa tutup 1 minggu..fuh bertambah2 peluh lah aku..dh wat keja kelam kabut..

so bila dpt isyarat drp bos aku..suh panggil bdk no 1..aku pn panggil la..pas msk..bdk2 ni kn tggu kat luar sat..sbb panel nk wat keputusan n ms tu aku dok ngan bdk2 ni la..mula aku mls nk dok situ aku p la dok kat meja aku..nmpk jgk bdk2 ni kuar msk..bergilir la bdk2 ni sampai yg ke berapa tah..aku pn lupa..n aku plak saja tetiba rajin menyembang ngan bdk2 ni..ikutilah dialog aku na..

situasi 1
aku:cmna dik ok ka?(dgn selamba aku tanya)
bdk laki plk:(dengan bangganya dia menjawab) 2la kak saya ni CGPA dh tinggi..xkanla saya nk meniru kan..kalo setakat formula sket tu ja..no hal..saya bleh hafal la..sikit ja
aku:oo ya ka..(tp dlm hati..adoi..bdk ni dhla kn tangkap meniru..pastu xngaku..ada hati dengan bangga meng"up"kan diri plak)
aku:abih tu cmna..???
bdk laki plk:2la..saya dh nmpk ms urusetia ronda2..ms tu tgk bdk akaun dh kn tangkap..saya pn ambil la kalkulator saya..pastu trus urusetia tangkap..kn peluh..urusetia tuduh saya padam formula tu..
aku: oo ya ka..(mls dh nk layan)..gatai sgt pi tanya..aku pn soundla bdk tu..dik pn tahu kan..kalo ms exam subjek CITU tp bawak masuk formula math pn..dik kn tangkap jgk..sbb bawak masuk..
bdk laki plk: 2la..saya pn hairan jgk..padahal nota tu x berkaitan pn..
aku:mmgla kn dh tertulis..dik pn tau kan..meniru tu salah disisi undang2..b4 msk dewan exam pn ketua dh bgtau..
bdk laki plk: btul kak..saya x perasan..
aku: xpala..adik tggu je lah keputusan panel..nk wat cmnakan..(dlm hati..pandai2 buat.pandaila tanggung)hehehhehe..
tp yg aku geram sgt..dia siap bangga diri lagi..siap bgtau pas kn tangkap dia pi jmpa lect dia..lect p tkejut kak..saya kn tangkap..cm x logik ja kan..haiya..bdk ni..x abih2 ka..nk meng"up"kan diri

situasi 2
masa ni bdk pmpuan plk..depa ni dh abih bicara..cuma nak hantar resit bayaran denda ja
bdk pompuan plk: kak kami nk bg resit bayaran.
aku:ok..maila..(aku pn ambik ja resit tu)
bdk pumpuan plk: kak nak tanya..lepas ni kira settle la kan..1 lg..surat tatatertib ni depa hantar pi opis kami x kak..bg kat bos x kak???(sbb kebanyakn bdk plk..depa keja)
aku: ish..mana ada dik..buat apa la nk bg kat depa tu..(bos hampa la..mcm la kami ni rajin sgt nk pos suma tu)ish..lg pn pk logik..ingat kami ni minah kepoh ka..teruk btu la..
bdk pompuan plk:ya ka..nasib baik la..
aku: ya la kot..(dlm hati malu la tu..ha..buat lg sem dpn.br tip top kan)
bdk plk pompuan: kak 1 lg nk tanya..bleh dak kami klim balik duit ni..
aku: ish..xtau la..yg tu adik kn tanya bendahari la..(aku pn masa tu bz sgt..cpt2 blah dr situ..bnyk lagi keja aku nk buat)wah..wah..wah..dh la buat salah..ada hati nk klim balik..ish..ish..ish..
kalo hampa nk tau..yg bdk plk ni..ish..xtau la nk ckp..watpa la tiru kan..keja hebat2..buat malu ja..pegawai bank..tp perangai hampeh..

bnyk lagi la..mcm2 yg depa jawab..baik aku n bos aku..mmg melampau la bdk2 zaman skrg..dh buat silap..pastu x ngaku..yg bestnya bila dh kuar bicara..pi bgtau plak kat kwn2 cmna nak jwb..apalagi ms bicara ayat skema n sama ja lah..hai..&@#$#%^%&^$%...geram aku bdk2 ni..ni falsampah aku utk depa..mengaji tinggi2..tp bodoh bertingkat2...geram kan..amik pueh hati aku..yg nk mintak msk dulu la..konon tiket bas dh beli..takut xsmpat..dh mula bg sorg..pastu ramai plak yg mintak..bila mintak tiket..mcm2 alasan..nmpk sgt la tipu..

paling aku kesian bdk part 1 la..hai adik2..ingat zaman spm ka..ni zaman u dah..xpala..kira okla..sbb xtau kan..tp yg aku hangin..ni dh part 5..6..dh nak grade dh pon..haiya...cmna la hampa ni..dulu masa part 1..2..msti wat toyol jgk kan..kali ni nasib hampa x baik la kan..padan muka..xpasai2 kn repeat blk kan.sapa yg rugi..hahhaahah..sendiri jawab ma...xtau la...

mesti suma tanya kan...kul brapa abih..hahhaha..sesi ptg kul 2.30..stdtn pn ramai lg..last panel suh msk 3 skali..cepat abih...tp rs cm sama ja..cm cpt sket la kan..kalo x mlm la..br abih..last abih kul 6.30ptg..hhuhuhuh..itu pn ada 5 org yg x mai..degil btul la.x heran langsung notis hea..melampau2...dh la hampa ni dh menyusahkan org...sebab hampa..aku n panel2 kn tggu sampai abih..

bisik-bisik: kpd stdnt next sem ni nasihat aku...suka hatila hampa nk wat lagi..tp kali ni aku rs hampa dh kn tukar la taktik..xyah guna toyol...dh kantoi kan..cuba guna pontianak ka..pochong ka..hantu raya ka...msti dh xkantoi kan sem depan...hahhahaha..nak tiru..tp xpandai..dh kn tangkap..x ngaku plak..tp rs2..urusetia next sem lg pandai kot drpd hampa..hahhahah..padan muka..aku suka..

bisik-bisik lg: untuk semua..aku xda niat pn nak jatuhkan n kata kat sapa2..sekadar lepaskan geram ja..soryla kalo ada makhluk yg terasa..mintak maap na..len kali buat la lagi..hahahhaha..aku pn geram la..blk umah..pening2 kepala..tension kot ngan bdk2 pandai2 ni..bye..sekian saja untuk luahan aku kpd stdnt2 yg ter"over" pandai sgt...chow...

2 comments:

  1. Caya lah ang insan bertuah dpt jaga time pecah rekod HEA hehe.. SYABAS!!! Syabas Fuh.. mcm2 alasan budak ni nooo

    ReplyDelete
  2. hahhha..syabas...cm nk gila tau..gila btoi..suma dh pandai jawab blaka...kn ngan yazed n nurul skali..pdn muka..diam trus..hahhah...

    ReplyDelete