Thursday, November 26, 2009

Hari Yang Penuh Bz B4 raya

haiii suma..dh lama kan aku x wat n3 baru...sory la masa terlalu cemburu sgt..aku bz sgt2 ngan keja..besala exam stdnt dh abih...so proses key in n meetg la..hari2 aku balik keja sampai kul 7 ..paling lmbt sampai kul 7.30..hari2 letih ooo..sakit badan2.n pagi2 ja aku cm nk demam..batuk,muntah..pening kepala..maybe penat n tdo n rehat x cukup kot..alhmdulillah suma dh settle kot..tp rasa x jgk..sbb sistem isis x ok lg..so raya pas raya haji kn wat lagi..

aku pn semakin hari semakin bz jgk ngan knduri abg aku..ya la..knduri 5/12..tp blah pompuan selepas raya haji..so masih lagi mencari barang2 keperluan dan macam2 la..dhla keja pn balik lmbt..mlm plak kuar pi cr barang..mcmana la x letih..n aku pn dh apply cuti untuk knduri abg aku..nasib la cuti pn bnyk lg..

ikut harini aku mmg x mau cuti..tp memandangkan pk keja umah pn serabut lagi..n sistem isis pn down..so wat pa aku tggu lg..ingat nak ja amik sekerat hari..tp cm x berbaloi ja..kalo pi keja tp pk umah pn wat pa kan..so tgh mlm td aku decide aku xmau pi keja hari ni..so aku cuti..bnyk bnda lagi aku nk wat b4 raya haji esok..esok dh raya..n lusa kami akan ke kelantan..

so bnykla benda nk disettle kan..alhmdulillah skrg pn hujan dh kurang..hari2 panas..aku slalu berdoa risau jgk..kami nk pi kelantan..n skrg sana banjir..tp nasib la umah kak ipar aku tu x penah banjir..cuma jln nak ek situ ja..harap2 suma okla..n adik bradik aku yg lain suma tanya..x banjir ka nk ke sana nnti..fuh..dugaan kan..bg aku..jgnla tnya bnyk2 sgt..cuba pakat2 doa..kan senang..org tua dulu2 ckp..kalo kita sebut 44 kali..cmfirm jadi benda tu kan..

so kawan2 doakan aku,family n adik bradik aku selamat sampai n balik dr kelantan..semoga semua segalanya berjalan ngan lancar.mudah2n...amin..ya la..kita manusia kan..xlari dr kesilapan..sabtu..raya ke2 bermulala konvoi kami ke kelantan..xsilap dkt 10 keta jgkla..ya la..keta aku,abg,pakteh,pakcik,paklang,sepupu,maksu,kwn abg aku..n ada jgk yg ni majoriti blah mak aku..n ada jgk anak mnakan dr arwah walit yg nak pi..so jumpa dsana..abg aku dr kl naik flight..insyaAllah kalo smpat ahad tu pas knduri kami balik png..kalo x larat sgt..pagi isnin tu..nasib la isnin tu aku dh apply cuti..

klah..tggu nnti aku wat n3 aku di kelantan..aku nk smbg wat keja balik..ketupat n rendang br ja masak..hehhe..yg tu untuk esok..menu esok laksa..jemputla ke rumah(hehehe..ajak2 ayam)..esok pn rs bz jgk..

selamat hari raya haji kpd family aku,kwn2..dan yg mengenali aku ya..semoga kita dpt manfaat yg baik..bg kak ida(kakak ipar)dkt mekah n org mlysia di mekah..hari ni depa dh raya haji..tp kat sana dh x terasa..ya la..sbuk dkt pdg arafah.aku doakan semoga kalian dpt mengerjakan haji dgn sempurna n mendapat haji yg mabrur..amin..

bisik-bisik: minggu ni penuh dgn kesibukan..semoga aku sihat sejahtera...(hhehehheh...apa kena ni)..sehingga sumanya selesai..amin..

No comments:

Post a Comment