Thursday, September 17, 2009

SaLaM aIDiLfiTri KePaDa SeMua




tinggal berapa hari ja lagi umat islam nak menyambut hari raya aidilfitri..harini dah masuk 27 ramadhan..so kalo nmpk anak bln awal kira lagi 2 hari kita last berpuasa dan lagi 2 hari jgk kita nak raya...mesti semua orang tunggu kn saat2 ni..raya kan best..

bg kanak2 dapat kutip duit raya dari rumah ke rumah..pas semayang raya sampaila ke mlm..tu pun ada jgk..hheheheh..xletih ka bdk2 ni..orang dewasa plak dapat jumpa sanak saudara,sahabat...ya la..time ni la nk jumpa kwn2 yang dh lama xjumpa..masing2 kerja jauh..n kadang2 sampai letihla pusing jalan2 ikut turn rumah ke rumah sedara xpn kawan2..n makan pn apalagi macam2 la..dh macam cacamerba dh dalam perut tu..kira cm tauhu sumbat jgkla..haaha..tp kn jg jgn silap mkn..terlampau mcm2 sgt nnti sakit perut n jd ke lain plak..hahhaha.ya la umah ni laksa,pastu umah lain plak mee kuah,nasi daging,lemang,ketupat,rendang mcm2 lagila..kalo nk sebut dlm ni..x abih nak wat senarai...hahahahahah..

sempena hari raya ni aku nak mohon maaf kepada semua, andai aku ada tersilap,tersalah,terguris, dan ter..ter.. yang lain..dengan sengaja mahupun x sengaja..jgn simpan dalam hati tau..yng buruk itu dr aku sndiri..dan yang baik dr Allah s.w.t...sesungguhnya aku ni insan yang lemah yang x lepas drp membuat kesilapan..

semoga hari raya ini amat bermakna kepada semua orang..bagi yang balik kmpg tu hati2 la di jalan raya...semoga selamat sampai ke destinasi yang dituju..ingatlah org yang menanti akan kepulangan kalian..n banyak sabar la kalo kat jalan raya ka,highway ka jalan jem..biasala..masa2 yang genting ni semua pakat2 nak balik kmpg..aku pnah dengar orang cakap slalu orang kl la balik kmpg..n kat kl tu dh jd sunyi..n bleh la kalo sapa2 yang nak main futsal ka,bola sepak ka kat jln raya..hahhaha..lawak kan..aku pn xtau..what ever la..!!!

aku plak esok dh mula cuti...heheh..cuti awal..suma 4 hari..jumaat,rabu,khamis n jumaat dpn..+ ngan cuti yang depa bagi..wah..kat seminggu lbh jgkla..hahahhah...raya sakan jgkla..b4 raya mmg aku akan amik cuti..yala nk kemas umah xabih lagi..eheheheh..besala keja last minit semua tu..

bisik-bisik : diharapkan semoga kita semua dipanjangkan umur agar dapat berjumpa lagi dengan bulan ramdhan yang mulia dan dapat menyambut hari raya aildilfitri pada thn hadapan 2010..amin..

3 comments:

  1. Selamat hari raya irah.. raya pertama mai laa aku ada kat pengkalan ja pun hehee minta maaf laa kalo ada apa2 yg ang kecik ati ngan aku sob.. sob aku kan suka melawak. jgn amik ati naa.

    ReplyDelete
  2. sama jgkla..slamat raya..mintak maaf jgk..insyaAllah kalo xda hal smapaila irah..kalo p pn..ptgla..sbb pas smyang p umah tok..apa2 hal nnti irah bgtau k..tahu dah..kita suma ni kan geng gelong2 belaka..melawak,gelakk..kikikiikkiki...sampai xingat dunia..haaahaah..yg pntg hepiiiiiiiiii

    ReplyDelete