Tuesday, September 8, 2009

Cuti,Cuti,Cuti !!!

isnin lepas pn dapat cuti lagi sbb nuzul Al-Quran..x semua negeri dapat..x silap aku kedah x cuti..nasib png dapat cuti..hhheheh...so mcm minggu lepas jgkla..3 hari bercuti..

05.09.09 sabtu
hari tu xpi mana-mana pun..dok umah ja..so ptg tu sempatla masak untuk juadah berbuka puasa..menu ptg tu..aku buat mee kari..n mak plak buat roti telur..walaupun mak bkn penebar roti yg terror..heheh..tp sedap tau...sampai xcukupla..walaupun mak dah buat kira sorang sekeping..hehheheh..aku plak wat mee kari..buh ayam ja..kerang xdak..itu pn kebetulan ja nak buat..kalo btul2 rancang sempat la nk cr kerang..so nasib baikla ada fish ball n fish cake yang beli kat tesco aritu..so kuah mee kari aritu aku buh ayam+fish ball+fish cake&ubi kentang..heeheh..macam chef plak..aku ngan mak cm nila..kalo hari xpi mana2..hari tu kami akan masak la..n adala menu2 baru yang kami cipta ..hahahahaha..blasah ja labu..janji sedap..hehehehe
---------------------------------------------------------------------------------
06.09.09 ahad
hari ahad plak pagi tu aku sibuk mengemas bilik aku..hheheeh..lgpn dh lama xkemas..lama jgkla..hahahaha..kira cm wat 5S jugakla..sbb buang apa yang xmau..aku ni plak suka simpan bnda yang tah apa2..kdg2 sayang nak buang..pastu simpan ja dlm laci tu..sampai berkurun..last buang jgk..heheheh..tp kali ni dh xamik benda2 yang x penting..trus buang ja..kan dh jimat ruang...hahahhah..ptg tu dlm pkul 4.30 kuar ngan mak..mak ajak pi kedai bunga..xpn senang ckp kedai peralatan nak kawin..kat pdg serai..jauh kan..punyala bnyk kedai tu kat area umah aku..kat sunway,bm...nak jgk pi yang jauh..tahla..mak aku dh beli dkt situ..n pandai plak cina tu wat promosi beli bnyak barang nnti bagi sewa brg kat situ..contoh dulang&pelapik..xpn bunga pintu gerbang..hhahhahha..mak aku xabih lagi cr barang kawin abg akula..
kisah murtabak
sblm pi situ..mak ajak pi pasar ramadhan kat desa murni..konon kuar awai nak pi la beli murtabak sedap.."murtabak junjung"..peh..mmg sedapla..rm2.00 ja..n tebal..bg aku mmg harga berpatutan+sedap..ingatkan dh awal kuar..sbb kalo balik keja..mmg komfirm la xsempat nak beli sebab abih awal..last..mmg hampa la..xdapat gak..dh abih..padahal tgk besen dia mmg ada lagi tepung n rencah yg xbuat lagi..bila tanya..katanya suma org dh order..fuh..bayangkan..mmg tokei tu pandai bajet la..n org nak beli untuk esok dh pesan dh hari ni..haahaha..mmg komfirmla cepat abih..pastu tokei tu ckp kat mak aku..len kali tepon la dulu..mak aku ckp no xdak..last dengan selamba tokei tu bg no hp kat mak aku...hahaaha..kalo nak nnti order dulu..pastu br pi amik..mudahkan..gamaknya tokei tu pn dh kenai ngan mak aku..yala..selalu p nak beli..asyik abih ja..n mak aku tanya buka pkul brapa?pkul 2 depa ni dh mula bakar murtabak tu...fuh..gilanya awai kan..x terpikir plak depa mai awai..pastu trusla ke padang serai n singgah pasar ramdhan kat pekan padang serai..
--------------------------------------------------------------------------------
07.09.09 isnin
pagi bangun pkul 8.30..heheh..konon awal la..bangun awal nak cuci tingkap umah..kan dh nak raya..itula rutin aku setiap thn nak raya..cuci tingkap..hahhha..nmpk sgt cuci sekali setahun ja kan...okla 2..drp xcuci langsung...ehheheh..pemalas cm tu la..pas cuci tingkap kemas umah apa yg patut..tghari mak ajak pi hospital png..ptgk sepupu mak xcident..pakcik salleh tu bawak lori..n ngantuk langgar lori depan..suma ok..cuma pakcik salleh patah hidung ja..n arini akan wat operation..bg hidung tu elok balik..aku,mak n mak ndak pi skali..mula tok nak ikut..last xjd..sbb tok rs xsedap bdn..nk demam kot..nnti kalo p jgk..takut balik xlarat n demam trus..p dlm waktu bleh melawat..cukup time kul 2 trus balik..
perfume
sblm mai hospital dh rancnag nak pi kedai perfume kat png..area jety opposite balai bomba..dh alang2 dh mai png..kalo nak mai beli saja..mmg xmai dah..kebetulan plak perfume aku dh abih..n slalu kalo malas sgt aku gagah jgk pi sorg..paking keta dkt jety blah sini..pastu nek feri n jln pi kedai tu sorang2..dh lama la aku pakai perfume tu..yg bestnya bleh pakai smayang..sbb tu aku beli n pakai..dulu rajin jgak beli yg bodyshop..tp xtahu la leh pakai ka x smayang..so dh jumpa yg ni..alhmdulillah sampai skrg..mcm2 ada jenama cam jenama mahal2..cm pilih ja mana brkenan..harga not bad..murah sgt..botol kecik yg aku beli..harga dr rm10-rm20 kalo botol kecikla..harga ikut jenama perfume..kalo yg latest lagi mahal sket..yg aku amik slalu rm10 ja..hehehhe..1lg kebaikan dia bau thn lama.sbb tu sampai skrg aku suka beli..n botol yang kosong kita dh pakai leh tolak balik kat kedai tu..dia amik rm1 satu botol..okla kan..abih tu trus balik umah..sampai umah pn kul 3 lebih dh..dh letih ptg xmasak pn..pkul 6 ajak kak milah pi pasar ramadhan taman pauh beli juadah..nak masak mak pn dh xlarat n x rancang pun..so beli ja

bisik-bisik: sekejap ja dh masuk pertengahan bulan ramadhan...xlama lagi dh nak masuk 10 malam akhir ramadhan..malam lailatulqadar..malam yang penuh dengan keberkatan n yang dinantikan2 oleh semua umat islam..jika dapat berbuat kebaikan dan amalan2 sunat pada malam ni..insyaAllah dijanjikan oleh Allah ganjaran dan pahala yang banyak...mudah-mudahan..amin..

5 comments:

  1. oitttt.. len kali nak beli perfume gtahu naaa.. aku pun raya ni nak wangi2 gakkkss huhu

    ReplyDelete
  2. xrancang pn nak pi situ..kebetulan dh p png...manatau ingat farah xpakai perfume cmni...maklumla murah ja..heeehehh...

    ReplyDelete
  3. bkn murah la irah.. ekonomik! hehehe.. ;P

    ReplyDelete
  4. heheheh..ok..xpa..kalo dh mcm tu..nnti kalo irah kebetulan p lagi..irah bgtau hampa 2 na..hehheh..sory..aritu xtahu pun..pakat2 suka

    ReplyDelete