Tuesday, September 1, 2009

Hari Cuti Di Rumah!!!

sabtu - 29/08/09
hari cuti kat umah..kn cuti 3 hari sbb isnin tu merdeka day....ptg br kuar ngan mak..mula pi tesco beli barang dapur pastu pi kedai "azmi perabut" kat kg petani p cari katil&almari untuk bilik abang..ya lah..pas raya ni sekejapja masa berlalu..n xlama lagi..bln 12 abang aku nak kawin..so kena cari lagila brg yang xcukup lagi..dh abih di kedai perabut.tgk jam pn dh pkul 6 dah terus ke pasar ramadhan "parit busuk" @ "ban busuk"..heeheeh...pelk kan bunyi dia...aku pn xtau pasaipa depa panggil macam tu..hanya org yg dok kawasan ni ja yg tahu..heeeheheh..tp 2la..parit tu xla busuk sgt..
-------------------------------------------------------------------------------------
ahad - 30/08/09
pg ahad tu mcm besa p market bm..beli lauk untuk stok 1 minggu..sebenarnya aku dh lama dok mencari telur sotong yg mentah yg mcm nasi kandaq juai tu...hahhah..sampai sekarang xdapat lagi..nk beli yg dh siap,..tahu je lah..mahal n sikit ja..makan pn xpuas sgt..sbb tu nk cari yg mentah n balik masak sendiri sepuas-puasnya..haahaha..thn lepas mak beli 1kilo RM35.00..kira dlm 1 paket..dapat mmg best la..masak ala2 cm mamak jgak la..hahahaah..sedap tuh!!!cm ni mkn nasi lauk sahur telur sotong ni pn xpa dah...kebetulan smlm..maznah bgtau yang dia beli telur sotong tu dkt market bm..tp knapa time aku pi dah xdak...haiya,.apek...jgn ini mcm la.apek tu pn bagtau sekarang susah nak dapat sbb mahal sgt.maybe mamak2 nasi kandar pakat angkut banyak2 kot..sbb tu abih..hehehe..sory mamak..saja cakap ja..nasib baik aku x kawin lagi n mengandung..tidak ngidam jenuh la..heheheh..pastu dah xdak..teringat plak kak yah ada bgtau yang dkt market kepala batas ada jual..aku apa lagi..terus la pecut ke kepala batas..mak ok ja..sampai2..bertapa hampanya..xdak jgk..xpala..maybe bkn rezeki aku kot..dh alang2 dekat situ..beli la rempah untuk masak..cakap ja nak masak apa..suma ada..n bgtau jumlah berapa org yg nak mkn..aku ngan mak pn jarang pi beli rempah kat situ..xsilap tmasuk smlm kira 2 kali la..apalagi..pk la plak rempah apa yang nk beli...tgk ada senarai rempah..mcm2 la..ayam bakar,daging,ayam ros,masak kicap,pesamah,ikan kering..macam2 ada..last pk punya pk..aku suh mak aku amik ayam bakar,rempah sup&daging masak ros..pas beli terus balik umah..xdapat telur sotong..dapat jgk rempah..so pasni selamat masak&mencuba resepi baru la..hehhehe..suka..!!!
-------------------------------------------------------------------------------------
isnin - 31/08/09
tghari mak bgtau tok&maksu nak ajak pi kemboja, kulim..tok nak pi cari tudung raya kot..hehehehe..sakan tok aku ni..b4 pi amik tok..pi care4 dulu..sbb aritu ada lg brg yang xabih beli..ikutkan slalu tiap2 bln pi care4 ja beli brg..tah cmna leh ubah pikiran nak pi tesco plak..pas zohor kat umah tok trus ke kemboja kulim..org punyala ramai..ya la..masing2 pakat dok cari baju raya..walaupn lebih kurang lg 20 hari nk raya..tok beli tudung&telekong sembahyang,mak su dapat jubah,mak xbeli pa pun.teman ja..aku beli jgk telekong sembahyang kain cotton..masa tu hujan turun dengan lebat jgakla..pas shopping,alang2 dh dekat situ terus ke pasar ramadhan kulim..beli apa yang patut..n terus balik antar tok&maksu n trus balik umah..

bisik-bisik: aku cm nila..slalu cuti ada saja mak ajak pi mana2..jln2..hahaha..jd driver sat..tp aku suka..elok la..anak beranak suka jalan..

2 comments:

  1. ari sabtu masa kt tesco kita selisih!! ngeee.. ;P bjln-jln mmg menyeronokkan! hehe

    ReplyDelete
  2. 2la..lupa dh..hehheh..ramai kan org kat tesco..

    ReplyDelete