Wednesday, November 10, 2010

Pakwe Ku Buat Hal Lagi!!!

lama x menjengahkan...almaklumlah tuan umah tgh bz..skrg kan musim student exam..biasala tugasan utama aku..settlekan surat tatatertib kepada yg salah..suma ni menyusahkan aku..tgk tajuk..mai aku story sket..

semalam nak p keja mcm biasala..jam dh kul 7.20 pagi..awal sket sbb mak nak ajak beli bekpes utk umah..leh aku tmpg sekaki kan..mcm biasa rutin harian aku..buka pintu pagar umah n trus start enjin keta..tetiba plak masuk kunci keta..keta xleh nk start..huhuhuhu...b4 ni keta tu kalo aku start slalu bunyi alarm..n kadang2 adala bunyi apa tah...aku dok ingat msti yg kes aritula..yg aku tukar clock spring tu...last2..ha...baru tahu apa masalahnya..itu adalah tanda2 "bateri kong"... hahahhaha..ambik..apalagi kan...naik gelabah jgkla aku..mmg patut pn dr aku beli keta sampai skrg xpnah tukar lg bateri tu...hehehe..

mula ingat nk jumper ja dr keta abg aku tu..last aku call tanya adik aku..dia kata mmg jumper xdak..kn pinjam kat bengkel cina sebelah...mnlah nk buka lagikan..awal lagi..last aku wat keputusan nk masuk opis lmbt..pas settle keta baru masuk opis..dok bajet kedai buka dlm kul 10.00 ke 10.30 pagila...kul 10.00 aku pi kedai tayar depan kubur..dkt umah..adik aku kata situ ada jual bateri...alhmdulillah kedai dh buka..aku tanya uncle tu kedai buka pkul brapa..konon dok bajet lewatla..sekali uncle tu cakap 8.30 sudah buka....pergh....kalo aku mai tgk dulu kan bagus..huhuhu..xpala nk wat cmnakan..last uncle tu mai umah..tukar suma..aku mandi n siap nk p opis...

mak selamba ja ckp..la..ingat dh cuti..huhuhu..ikut hati mmg la aku nk cuti dh..tp pk keja kan..kenala p jugak...10.30 jgkla aku br masuk keja..

bisik-bisik: xabih2 pasai "pakwe" kan..huhuhuhu..sabar..sabar..

No comments:

Post a Comment